Dersin Adı | İlk Yardım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 120 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin ilk yardım gerektiren durumlarda kazazedeye olay yerinde ve çevre olanaklarından yararlanarak, kişinin sağlığının daha kötüye gitmesini önlemek için ilaçsız uygulama yapabilmeleri ve triajı gerçekleştirebilmeleridir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İlkyardımın önemi, Temel yaşam desteği (yetişkin-çocuk-bebek), Yabancı cisim tıkanıklığında (soluk yolu-yetişkin-çocuk-bebek) ilkyardım, Kanama ve yaralanmalarda ilkyardım, Kırık, çıkık, burkulmalarda ilk yardım, Zehirlenmelerde ilk yardım, Yanıklarda ilk yardım. Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım, Boğulmalarda ilk yardım, Isırma ve sokmalarda ilk yardım, Sıcak-soğuk yaralanmalarında ilk yardım, Acil tasıma teknikleri ve uygulaması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, Giriş - Genel İlk yardım bilgileri, İlk yardımın önemi, Hasta ve olay yerinin değerlendirilmesi | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 25 |
2 | Temel yaşam desteği (yetişkin-çocuk-bebek) | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 122-134 |
3 | Temel yaşam desteği (CPR) uygulama | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 122-134 |
4 | Yabancı cisim tıkanıklığında (soluk yolu -yetişkin, çocuk, bebek) ilkyardım. | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 74-78 |
5 | Yabancı cisim tıkanıklığında ilk yardım uygulama | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 74-78 |
6 | Kanama ve şok'ta ilk yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 81-83 |
7 | Yaralanmalarda (Kırık, çıkık, burkulmalar) ilk yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 91-93 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım (bilinç bozukluklarında) | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 54-72 |
10 | Allerjik reaksiyon ve Zehirlenmelerde ilk yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 48-53 |
11 | Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilk yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 97-101 |
12 | Boğulmalarda ilk yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 113-119 |
13 | Isırma ve sokmalarda ilk yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016 . pp: 104-110 |
14 | Acil taşıma teknikleri. | International first aid and resuscitation guidelines 2016 |
15 | FİNAL | Final |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • AHA (Amerikan Kalp Derneği) basic life support, ERC (Avrupa Resüsitasyon Konseyi) basic life support, Red Cross- basic life support, International first aid and resuscitation guidelines 2016 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocasının göstereceği kaynaklar, Power point sunumlar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest